joi, 5 iulie 2012

UNIFERO- Activităţi-secţiunea ,,lansare carte"-Bucureşti 23-iunie 2012.


La Universitatea Română-Americană din bd.Expozitiei nr.1 B, Bucuresti, în zilele de 23-24 iunie 2012, s-au desfăşurat lucrări pe secţiuni printre care lansări cărţi. 
Dintre acestea voi prezenta romanul ,, CLIPE ÎN DOI" a scriitoarei Rodica Elena Lupu, editată la Editura ANAMAROL, 2012.

Cartea începe cu prezentarea domnului Radu Cârneci care ne oferă câteva informaţii despre autoarea romanului.,, Poetă şi prozatoare de succes, doamna Rodica  Elena Lupu se prezintă cititorilor ca o creatoare de inspiraţie contemporană, tratând- cu har şi îndrăzneală- o serie de teme interesante, dând o atenţie aparte iubirii şi aspectelor psihologice ale acesteia.
Dacă poezia sa se caracterizează prin simplitate şi sinceritate, cu o zicere caldă, de preţuire pentru om şi natură- vezi cărţile ,, Voi trăi.... Clipa", ,, Autoportet", .. Între anotimpuri", ,, Cât mai e vremea" şi alte câteva, romanele sale abordează relaţii mai deosebite dintre cupluri şi grupe umane, tratându-le cu bună pricepere, reuşindu-i profunde analize psiho-sociale, cu care îşi captează cititorii. Aici s-ar aşeza romanul            ,, Glasul inimii"- un fel de saga românească- aflat la a doua ediţie;
tot în acest spaţiu se pot situa titlurile: ,, Mâna destinului ", ,, Eterna poveste", dar şi recentul roman ,, Mister", scris alert, cu o subliniată tentă poliţistă, ce se poartă atât de mult azi în proza contemporană, demn de un bun scenariu de film.
Scriitoarea Rodica Elena Lupu este şi un excelent editor, conduce casa de editură                  ,, ANAMAROL" cu o susţinută producţie de carte; precum şi susţinuta-i muncă de om de radio; avem aşadar un profil exemplar al omului cultural, atât de necesar timpului de faţă." Radu Cârneci decembrie 2011
Din scrierea autoarei  Rodica Elena Lupu redau:
,,Oamenii se înşală când cred că încetează să se îndrăgostească. Acceptăm, cu fiecare nouă etapă, încă o dată şi încă o dată, condamnarea iubirii, singura şansă de a ne feri de bătrâneţe.
Pentru fiecare pas, pentru fiecare an, pentru fiecare vârstă există o fereastră deschisă prin care să intre o adiere îndrăgostită. Există iubiri feciorelnice, iubiri caste, iubiri ingenue, care se mulţumesc să vâneze fără păcat. Există iubiri pătimaşe, iubiri înnebunite de dorinţă, 
iubiri acaparatoare, iubiri feroce. Există iubiri de o noapte sau de un minut, există iubiri de o vară, de o toamnă, de o iarnă, sau de o primăvară, de un an sau mai mult. Iubiri definitive, ireversibile, pentru toată viaţa.... Clipe în doi. Indiferent cât ar dura condamnarea la dragoste , o străfulgerare, o clipă, o eternitate, sentimentele sunt supuse rostogolorii. (....)
Miracolul iubirii înseamnă fericire, îndoială, dorinţă, gelozie, curiozitate, exuberanţă. Cum am putea trăi fără toate acestea? (....) Puritatea ademeneşte sentimentele, fericirea se lasă prinsă-n laţ măcar o secundă, cât să poţi striga: Clipa în doi....... Iubesc!
 
Tot la Editura ANAMAROL 2012, din Bucureşti a fost editată cartea ,, VISUL UNEI FEMEI CU ALINA", Întrebări şi răspunsuri, autoarea este Alina Arbajter
Cartea conţine o parte fiind ,, întrebări şi răspunsuri" adresate Luizei Adriana Grama şi un manunchi de poezii a mai multor poete printre care autoarea Alina Arbajter, Elena Rodica Lupu şi altele.

VISUL UNEI FEMEI ( autor Luiza Adrana Grama)
Suspini în tăcere/ şi veşnic pari tristă,/ iubirea o cauţi / şi ştii că există
deşerturi şi lacrimi / în numele ei, /doar noaptea mai ştie/ ,, Visul unei femei"

Şi-un vis se mai naşte/ sau moare-n tăcere,/ duci lumea pe braţe/ zâmbind la durere/ şi inima ta/
e izvorul sublim/ prin tine ne naştem,/ fără tine murim.

Laşi totul de o parte/ când viaţa ţi-o cere,/ devii doar o torţă/ ce dai mângâiere
şi-alungi tot ce-i zbucium/ şi sete şi chin,/ în rând cu porţii/ la tine mă-nchin.

Şi visul tău tandru/ ce pare scânteie/ va arde de-a pururi/ în mine, femeie.                                                       
OARE CE- AŞ VINDE?
În seara aceasta,/ ţi-aş vinde poveşti/ ţi-aş vinde iluzii,/ţi-aş vinde nimicuri,/ dar îmi este teama/ că din toate acestea/ te-aş vinde pe tine/ Tu om din nisipuri. În lumea aceasta,/ ţi-aş vinde iubire/ trăind cu o teamă/ pierzând fericire,/aş vinde blestemul/ trimis de departe;(.....)
(autor Alina Arbajter)
SCRISOAREA GÂNDULUI PE ARIPILE VÂNTULUI
,,Uneori ne scriem durerile, iubirile, decepţiile şi le trimitem ca pe un mesaj într-o sticlă, dar nimeni
niciodată nu a încercat să îşi trimeată gândul în vânt. De câte ori nu ne-am gândit ce se întâmplă
cu noi femeile, pentru că această scrisoare va fi adresată ţie, dar nu pe o coala inimi ci pe cea a gândului. După ce am obosit din cotidianul vieţi de zi cu zi,  poposim la marginea dintre realitate şi vis, gândindu-ne cum ar fi fost viaţa noastră dacă am fi ales altă cale, nu numai că suntem obosite, ci adesea ori căutăm iubirea şi dacă gândul ar avea glas l-am putea trimite în acea lume a vântului(.....)
Aici este o scrisoare a Gândului pe aripile vântului ( autor Alina Arbajter)

Rodica Elena  Lupu în interviu realizat cu Alina Arbajter scrie:
,, Iubitoare de oameni şi de frumos, femeia care aduce lumină în jurul ei, aşa este Alina Arbajter, pe care nu pot decât să o felicit pentru tot ceea ce face pentru semenii noştri. (...)

În cadrul emisiuni de la radio ,, Visul unei femei" prezentate de Alina Arbajter aceasta declară:
,,Visul unei femei" este propriul meu copil, este visul meu care a prins contur acum trei ani. Având în acea perioadă o mică criză în viaţa mea am vrut să îmi pun gândurile pe o coală de hârtie şi să le împărtăşesc femeilor de pretutindeni. Ştiind că orice femeie a iubit o dată în viaţă, m-am gândit că ar fi bine să pătrund acolo în visul ei şi să fac loc IUBIRII. Şi uite, acest vis al meu după trei ani de zile a devenit realitate prin această emisiune ascultată de tot continentul. ,, Visul unei femei cu Alina" a depăşit graniţele inimii şi a ajuns acolo unde numai IUBIREA îşi are lăcaşul, în sufletul omului. (....)

În cadrul Cenaclului Literar şi muzical care s-a desfăşurat în Sala Senat al Universităţii Româno-americană,  a fost prezentat şi volumul de poezii al poetei ELENA VOLCINSCHI.

În imagine foto actriţa DOINA GHIŢESCU, care a recitat din volumul de poezii a ELENEI VOLCINSCHI
În prefaţa cărţii ,, Când zorii ţin în palme roua", editată la Editura Societăţii Scriitorilor Români, Bucureşti,2012 , prof. dr. Lucia Elena Lavi Ionescu din Israel scrie:
,,Citesc şi recitesc cu plăcere versurile acestei poete lirice plină de sensibilitate gingăşie şi feminitate. Autoarea este indiscutabil o sentimentală, ce ştie cum să urce şi să coboare pe treptele sufletului, aşa cum a trăit şi a simţit; culege cu grijă din ,, dunele de nisip" ale vieţii amintiri şi secrete, însufleţeşte florile cu iscusinţă. Înainte de toate iubirea, starea ideală cu toate frământările ei, o acompaniază pe autoare în totalitate".
Prof. Alexandrina Udroiu, ne prezintă menirea acestui volum de versuri spre cititor pentru a descoperi măiestria fiecărui vers sau strofă de către acesta. Doamna Alexandrina Udroiu face referire la poezia de dragoste unde găsim femeia dornică de iubire, despre femeia care, pentru a împlini depăşeşte graniţele sentimentelor.. şi ne aminteşte că dragostea nu are vârstă.
CALDĂ SIMFONIE ( autor Elena Volcinschi)
                                              Inundă-mi trupul, caldă simfonie!                                                  Când vălureşte doru-n aşteptare,
                                                                     Goneşti prin mine simţ de armonie                                    Sub ispitirea şoaptelor fugare. (....)

IUBITĂ DOAMNĂ (autor Elena Volcinschi)
                                                  M-ai invitat la o cafea,                                                              Demult, la tine acasă,                                                                                                                           un fir suav de micşunea
Ţi-am dat. Erai frumoasă!

Pe o canapea, de salcie lucioasă,
Stăteam cuminţi, doar tu şi eu;
Privirea îşi plimba voioasă
Unda de văz pe trupul tău (...)

ÎNTÂMPLAREA (autor Elena Volcinschi)
Într-un ungher uitat de vreme
Un ac de ceas înfipt în amintiri
Îmi ţese gândul în fuior de gene
Sub pleoapa plânsă-n netrăire.

Album-îngălbenit uitat de tine
Ascunde dragostea-mi nevinovată;
Între petale arse de suspine,
Rămân o biată floare scuturată(......)


GANDURI SI AMINTIRI DESPRE UNIFERO!!
3.06.2012-- PROF. Minodora Topala, Botosani 

Intr-o zi de primăvară , in 2008 am primit un mail despre Conferinta Unifero de la Vatra Dornei.
Mărturisesc că o emotie puternică m-a cuprins si mi-am zis “mă voi inscrie si voi participa”.
Dupa câteva mail-uri cu intrebările de rigoare, asteptam cu nerăbdare ziua frumoasă din iunie când voi ajunge la Dorna.
Atunci am avut ocazia s-o cunosc pe inimoasa presedinta a acestei organizatii, doamna Smaranda Livescu! Mi s-a parut de la inceput că mă aflu intr-o familie si de aceea nu mi-a fost greu să cred că aici mă voi simti minunat.
Apoi, pe rând am cunoscut pe dl Viorel Maier, pe Mariana Gusetu, Maria Machedon, Tuca Abutnaritei( botosăneancă  ca si mine) Monica Scridon, Sisila Duldurescu., Ludmila Bolboceanu, persoane care mi-au rămas in suflet.
Am venit atunci cu incă doua colege Daniela Tomniuc si Camelia Negri cu care am organizat o expozitie de carte veche si de costume populare.
Anii au trecut si familia Unifero a crescut si ea cu oameni care si-au adus o parte din suflet aici. Au urmat apoi conferinte la Piatra NEAMT, Atlanta, Iasi .
Căte amintiri frumoase si câte proiecte de ajutorare pentru cei aflati in suferintă!
A venit apoi in 2008 si finul Madalin, finul Unifero, cum ii zicem noi, care s-a născut la Rădăuti Prut in zilele marilor inundatii din vara lui 2008.
Incet, dar sigur Unifero creste ca viteazul din poveste!
Doresc să mă bucur cât mai mult de spiritul Unifero si să atrag alaturi de noi si alte femei vrednice!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu